Vennlig lesehjelp

Britt Elin Hadland er pensjonert fra LKG. Men sannelig kommer hun likevel for å høre 2. klasse lese. Vi er så heldige som har en slik ressurs i henne. Nå har elevene laget tegninger til takk. Vi har plukket blomster og gått på besøk. På veien landet vi en båt. Hos Britt Elin vanket det is, Caprisone og lek med duplo. Vi måtte forevige med et gruppebilde og en gruppeklem.

Fantastisk forestilling av egne elever

Sal og scene – valgfag på ungdomsskolen – hadde satt opp forestillingen om Shrek. Det var fantastisk morsomt å se på. De hadde invitert Filadelfia barnehages førskolegruppe. Hvilken jobb Sal og scene har gjort! Så kreativt satt opp! Ine Linnea Berg hadde ved denne anledningen tatt hovedansvaret for manuset og spilte selv hovedrollen Shrek. Her var det mange elever som tok noen kvantesteg og bød på seg selv. Så modige elever! Dette var veldig gøy! Tusen takk til lærer Morten Svanevik og hans fantastiske gjeng!

Karakterbygging viktigere enn karakterene

Tiende klasse ved LKG fikk en verdig avslutning på sin grunnskoleutdanning. For en herlig gjeng! Det er en usedvanlig positiv gruppe norsk ungdom. Kontaktlærer Tomas Kalleberg holdt en tale der de fikk noen siste råd på veien videre. De ble minnet om å ha rett fokus, være til å stole på og være en god venn for andre. Isak Vatland – klassens elverådsrepresentant – holdt tale på vegne va elevene. Han mente karakterbyggingen var viktigere enn karakterene og takket for alle andaktene som de var blitt servert. «Nå tror vi ikke for deres skyld – men har en egen tro på Gud.» Både rektor og styreleder hadde ordet.  Det hele ble avsluttet med marsipankake til alle. Elevene hadde invitert en hel del lærere til sin avslutningsfest. Den hadde høy partyfaktor – men nevnes ellers ikke her 🙂

Lek er undervurdert

Det er så mange kompetansemål som skal nås. Det viser seg at LEK er undervurdert. I andre klasse i dag har det vært jobbet godt både med norsk og matte. Men det er også gitt god tid til lek. Gleden lyser av barna! Dette var gøy.

Trivsel og samarbeid

Andre og tredje klasse jobbet på tvers da de var på tur til Rosfjord i uke 21.
De storkoste seg. De fikk trent seg på samarbeid ved å delta på ulike konkurranser. Her skulle de treffe bøtter med kongler og leke med vann.  I tillegg var det Volleyballspill og hopping på hoppepute.
Når elevene skulle lage lagnavn så kom navnene: Bibelgjengen, Tro håp og kjærlighet og Guds ord. De går jo tross alt på en kristen skole 🙂

Fornøyde elever

Elevene har sydd pute i 6. klasse, og det likte de veldig godt. De fikk bruke symaskin, vise nøyaktighet, traktere strykejernet, fylle puta og håndsy. Her var det mye lærdom som man kan få bruk for senere i livet. Da er det ekstra kjekt at det i tillegg er så morsomt.