Gøy med sand og vann

Det er fantastiske utfartsmuligheter for SFO -LKG ligger midt i smørøyet .En liten spasertur så er man på en nydelig strand. I nærheten er det mange ulike apparater elevene kan leke i . Barna storkoser seg på stranda selv om vi fortsatt bare er midt i april. Sand og vann – kan det bli gøyere?

Prinsessen på erten

Andre klasse har laget bilde av «Prinsessen på erten».  Her var det krevende å skulle knytte knute og  klippe krone krone. Men det gikk! De var veldig stolte etterpå.

Bygger tårn

Hver tirsdag og torsdag de to første timene samarbeider 2.og 3.klasse. I dag har noen av elevene samarbeidet om å lage et tårn sammen med magneter.

Ber for elevene

På LKG starter hver dag med samling for alle voksne på skolen. Da blir viktige beskjeder for dagen gitt.  Det blir lest noe fra Bibelen og kanskje vist en musikkvideo. Troen på Gud settes i fokus. Derfor bes det for elevene også. Vi ber for klassene, de voksne som er inne i klassene og for hjemmene til elevene. Vi ber om god konsentrasjon, godt sosialt miljø og faglig framgang. Det kjennes trygt å kunne legge elevene fram for Gud, Han som vet alt, i bønn! Vi tror det virker 🙂

Tur til Hammeren

1.klasse har vært på tur til Hammeren, torsdag 11.april. Deilig vårtur der vi hadde mye fokus på lek, brukte sansene og så og hørte vårtegn. En flott tur!

Mattemoro

Elevene syntes dette var kjempegøy:-)  Vi hadde mattegymnastikk. Denne uken tok vi matten med inn i gymmen. Det handlet om å kjenne igjen mønstre og fortsette på mønstre. Det var en artig øvelse både før første og andre klasse – som jo har gym sammen. Også i oppvarmingen ble det fokusert på matte.  Første klasse jobber med telling både oppover og nedover. Dermed ble det tatt situps og annet både 1,2,3… ganger og 10, 9, 8… ganger. Dette var «mattemoro»!