Tur til Skibmannsheia på Lindesnes

• Av Per Christian Paus
  • Publisert mandag, 14. sep, 2020

«I forbindelse med friluftlivets uke 5. – 13- september, så var 5. klasse på tur til Skibmannsheia i Lindesnes kommune torsdag 10. september. I strålende sol var klassen ute og koste seg. Det var natursti, oppgaver om kart, blomster, trær, areal og omkrets og litt historie rundt den flotte kystvakthytta som ligger der. Første del av turen besto av undervsning fra lærer Siri, og så var det mat og oppgaver som de måtte løse før det var tid til fri lek. Elevene koste seg og så både rådyr, huggorm og harebæsj. Fra toppen av hytta kunne man se både Sælør, Korshamn, Lindesnes og Markøy fyr. Det var en super tur og som en av elevene utbrøt: «Dette er den beste skoleturen noensinne!».

Likte du denne saken? Del den gjerne med dine venner!