Tur til KVS med 1. klasse

• Av Per Christian Paus
  • Publisert onsdag, 01. nov, 2023

Da var det 1.klasse sin tur til å besøket fjøset på Kvs. Fredag 27.10 hadde 1.klasse turdag til KVS. Der var vi inne i fjøset og så på kuene, kalvene og fikk kose med dem. Det var en nyfødt kalv som bare var 5 dager gammel. Etterpå var vi oppe i fjøset til sauene, før turen gikk ned i stallen til hestene. Der fikk vi klappe hesten og kose med den. Så var det inn å se på alle redskapene som er på gården, før vi avslutta inne hos hønene. Vi måtte også inn å se på alle traktorene på gården. Tusen takk til KVS som lar oss komme på besøk! Vi spiste lunsj nede på lekeplassen. På vei hjem fikk vi se mange fine «kunstverk» laget av perler. Vi har hadde en innholdsrik og fin turdag.

Likte du denne saken? Del den gjerne med dine venner!