Tidligere oppstart for 3. og 4. klasse

• Publisert fredag, 20. nov, 2020

Selv om smittesituasjonen i Lyngdal fortsatt er noe uavklart, ser det nå noe lysere ut. De siste dagene har det vært færre nye tilfeller av smitte, og forhåpentligvis vil denne trenden fortsette.

Status for LKG er at ingen elever har fått påvist smitte, mens en ansatt har fått påvist covid-19. Vedkommende har imidlertid vært i karantene hele tiden, og smitten har ikke tilknytning til smitteutbruddet i Lyngdal.

Denne uka har 1. og 2.klasse vært i karantene, både elever og voksne. I tillegg har det ikke vært skole for 3.-5.klasse på grunn av bemanningssituasjonen. Årsaken er at en del ansatte har vært i karantene, enten fordi de har vært i 1.-2.klasse eller av andre årsaker utenfor jobb.

Bemanningssituasjonen ser litt bedre ut til uka, da flere ansatte er tilbake fra karantene. Vårt mål er å få i gang flest mulig klasser så raskt som mulig. Det er derfor bestemt følgende:

1.-2.klasse: Stengt til og med onsdag 25/11

3.-4.klasse: Stengt til og mandag 23/11

5.klasse: Stengt til og med onsdag 25/11

6.-10.klasse: Åpen

Det understrekes at alle tiltak og endringer er gjort i samsvar med kommunelegens anbefalinger og råd.

Spørsmål som gjelder skolen, kontakt rektor Jon-Are Åmland på telefon 47 39 53 48.

For spørsmål om karantene eller smitte, ring kommunens korona-nummer: 979 99 600, eller se kommunens hjemmeside: https://www.lyngdal.kommune.no/no/aktuelt/lokal-informasjon-om-korona-utbruddet/