Spikkekurs

• Publisert torsdag, 16. nov, 2023

I uke 45, 46, 47  har vi en felles leseaksjon fra 1.-4. klasse.  Disse ukene har vi mye fokus på lesing, høytlesning og leseglede.

Tema på skolen disse ukene er Astrid Lindgren og Emil bøker. Emil fra Lønneberget feirer jubileum. I år er det 60 år siden Astrid Lindgren gav ut den første boka om den blonde gutten fra Katthult i Sverige. Historiene om Emil har blitt fortalt gjennom flere generasjoner. I den forbindelse er det naturlig å ha et lite spikkekurs. Så på tirsdag hadde vi besøk av Heike fra Ung Husflid som hadde et spikkekurs for oss. Det var veldig gøy! Vi spikket hver vår rørepinne, som går an å ha med på tur.