Minister besøkte LKG

• Publisert onsdag, 21. aug, 2019

Barne- og familieminister, Kjell Ingolf Ropstad, besøkte nylig LKG og fikk treffe både elever, ansatte og foreldre.

Ropstad, som også er leder i KrF, var i distriktet som en del av valgkampen. Og selv om tiden var knapp rakk han å spille fotball med elevene, snakke med elevrådsleder, og hilse på de ansatte.

Han hadde et tydelig budskap til de ansatte om at gjør en utrolig viktig jobb, og at de kan være med å bety en forskjell for mange unge. Han ønsket lykke til videre i arbeidet, og poengterte at KrF og resten av regjeringspartiene ser betydningen av slike skoler, og at det er viktig med et mangfold i skoletilbudet.

Elevrådsleder, Naomi Skoland, fikk også en prat med ministeren. Ropstad fortalte om KrF sitt forslag om å innføre et fritidskort, som barn og unge kan bruke til å betale for ulike fritidstilbud. Det synes elevrådslederen hørtes ut som en veldig god ide.

Selv om tiden var knapp, var det det hyggelig møte med en jordnær og folkelig barne- og familieminister.