Lesende detektiver

• Publisert fredag, 03. des, 2021

Tredje klasse har også hatt en spennende leseaksjon. Tema for aksjonen var «Operasjon detektivbyrå». Aksjonen gikk over to uker. Da ble det fokusert på leseglede og mestring. Det var lesekvart hver skoledag, og elevene lånte med seg bøker hjem der leksa var – ja, nettopp: Lesing. For å skape liv og interesse rundt all denne lesingen ble det også holdt tegnekurs, der elevene fikk tegne de ulike rollene i boka: Tiril, Oliver og Åtto. I tillegg fikk de være med å løste detektivoppdrag, spille detektiv spill, lage eget ID kort som detektiv og skrive bokrapport. De koste seg noe veldig – med høytlesing og lydbok fra serien. Til avslutning ble det sett film med  popcorn og saft som kos. Det ble en leseaksjon med mye læring og høy kosefaktor!