• Publisert mandag, 07. mar, 2022

På tirsdag 1.mars hadde 1.klasse ved Lyngdal kristne grunnskole en annerledes skoledag. Da var det karneval og bokstavfest. Vi startet dagen med samling, der vi snakket om Guds kjærlighet – vi er elsket for den vi er. Vi er Guds prinser og prinsesser. Etterpå kom elevene fram og viste  og fortalte hva de hadde kledd seg ut som. Vi hadde frilek og organisert lek som hører karneval til som danseleken, limbo, slå katten ut av sekken. Til spising var det hjemmebakte pizzaboller og bokstavmuffins (som 1.kl hadde bakt dagen før).  Vi fikk  bokstavkjeks og lagde ord med dem, skrev dem etterpå. Vi leste om Kaptein Sabeltanns bokstavjakt og hadde bokstavsangen som vi fremførte for rektor. Rektor kom på besøk og ga alle elevene i 1.klasse en «diplom» for god innsats i å lære bokstavene og en hjemmelaga medalje der det stod hurra for deg – alfabetmesteren! Etterpå tegnet vi og skrev om hva vi var på karnevalet. På slutten av dagen fikk vi  besøk av fadderne våre (5.klasse) som var med å lagde bokstavskilt/bokmerker. En annerledes og gøy skoledag!! Her er noen bilder fra dagen vår…..