Gøy å bruke sansene

• Publisert onsdag, 26. okt, 2022

Tirsdag 18.oktober hadde 1.klasse ved Lkg en flott tur til  Fjøset på KVS. På KVS møtte vi Thomas som viste oss rundt. Han guidet oss gjennom fjøset med kuene, vi var inne til hestene som ble klipt, og så på sauer og høns. Inne hos kuene var det kalver som bare var noen dager og uker gamle. Den eldste kua var 6 år, akkurat som guttene i 1.klasse. Her fikk de både klappe dem og gi dem mat. Vi har hatt fokus på temaet «sansene våres», og her fikk vi virkelig brukt de fleste sansene, var bare smakssansen som ikke ble tatt i bruk. Luktesansen brukte vi både inne i fjøset og ute, hørselen med ulike lyder fra fjøset og dyrene, og følesansen i nærkontakt med dyrene. Og ikke minst brukte vi øynene våre godt. Det var midt i blinken  å kunne se og oppleve fjøset og dyrene på nært hold.  Vi  avsluttet besøket på KVS med å få sitte i traktorene, både «den lille røde traktor» og «den store grønne». TUSEN TAKK TIL KVS FOR AT VI KUNNE KOMME PÅ BESØK. På veien hjem måtte vi innom lekeplassen på campingen. Der fikk elevene boltre seg i lekeapparatene. Dette ble en KJEMPEFIN TUR FOR STORE OG SMÅ.