Glimt fra arbeidslivsfag

• Publisert tirsdag, 22. mar, 2022

Av André Heradstveit

De siste ukene har arbeidslivsfagsgjengen på åttende, niende og tiende trinn jobbet med å lage papphus. Elevene har laget en skisse, så en arbeidstegning før de bygget husene etter bestemte krav. Det ble mange spennende hus, med garasjer, trapper, piper, skråtak, flate tak og mye mer. Det ble til og med laget en modell av Lyngdal kirke. Bra jobbet!

I ukene fremover er elevene i utplassering i forskjellige bedrifter, eller arbeider i sin egen elevbedrift.
Tidligere i skoleåret fikk vi også besøk av Asbjørn Opsal. Han viste oss hvordan gullsmeder jobber, og vi fikk høre om sagnet om da dronning Astrid flyktet gjennom Sirdal.
Arbeidslivsfag er variert og kjekt.