Fastelaven i 1. klasse

• Publisert mandag, 12. feb, 2024

I dag, fredag, har 1.klasse bakt fastelavnsboller. De hadde i forkant lagd innbydelse til bamsen sin, så den var med på skolen i dag. Bamsen er blitt lest for, blitt med på telling (tall linje – regnestykker pluss og minus, hoppe fram og tilbake), lek og kafe med fastelavnsboller og saft. Vi startet dagen med lesestund i pulten, der elevene leste for bamsen sin. Etterpå var bamsen med på morgensamling, der de fikk høre ukas bibelvers, Sefanja 3.17. At Herren vår Gud er med oss, og at han gleder og jubler over oss. Vi er alle elsket slik vi er. Etterpå fortalte elevene hva bamsen het og viste den til de andre. Så var det stasjon der vi spilte bokstavspill med bamsen og skrev ord, var på Grapho Game på ipad og bakte boller. På slutten av dagen var det lek med lesekrok, spille spill, tegning, lego/duplo, kafe og butikklek. De måtte gå i kafeen og kjøpe boller og saft og betale med lekepenger. En fin skoledag!