Besøk av Marthe Dyve

• Publisert torsdag, 07. mar, 2024

Vi har hatt besøk av Marthe Dyve. Marthe og Steffen har vært misjonærer i Indonesia i flere år, og Sara, datteren deres går i 1.klasse på LKG. Vi har hatt om Indonesia, sett på forskjeller og likheter med Norge og Indonesia, sett på flaggene, fikk se ulike ting fra Indonesia som hodeplagg, orangutang, kart over landet, fint teppe/duk derfra mm. Vi lærte «Jeg heter» på indonesisk, og hadde sang fra Indonesia. Vi hadde stasjoner med aktivitetetsark (sette strek til riktig bilde og ord, , Nama saya ….., jeg heter, fargelegging av flagg og tegning), lagde fruktsalat med ananas, mango, banan, vannmelon (så på hvordan disse vokser i Indonesia), og lærte en Indonesisk lek – ispinnespill. I Indonesia er det mange fattige barn som ikke har råd til å kjøpe leker, men leke gjør de uansett. Barna samler ispinner som de finner ute i gaten. Pinnene blir dekorert og fargelagt, og de spiller spill med dem.  Vi så også film fra Indonesia. Tilslutt koste vi oss rundt langbord med deilig hjemmelaga fruktsalat. TAKK FOR BESØKET!