100 dagers fest med 1. klasse

• Publisert mandag, 29. jan, 2024

Vi har feiret at 1.klassingene har telt dagene de har gått på skolen og da vi passerte 100 dager, så måtte vi ha 100 dagers fest. Elevene var med å pynta til fest, vi blåste opp ballonger, dekka bordet, dekorerte tallerkner og kopper, og bakte 100-dagers sjokoladekake. Vi starta dagen vår med samling, etterpå var det rundt i klasserommet og finne tallene 0-100. De måtte fargelegge med riktig farge og da fikk de fram 100-tallet. Så var det «festmåltid» med kanelboller og sjokoladekake. Etterpå var det stasjoner med ulike oppgaver med telling. De telte i 10-er grupper med ulike ting som knapper, klosser, makaroni, popcorn, cocopops mm. opp til 100 , lagde 100-monster, tegnet seg selv «helt i hundre», og bygde med 100 klosser – måtte først  tegne/skrive hva de skulle bygge, og så prøve å bygge etter plantegningen. Det ble også utdeling av diplom. En annerledes og gøy dag!